ÕPPETÖÖ
Õppekorralduses tähendab kaasava hariduse põhimõte, et õpilaste elukohajärgses haridusasutuses arvestatakse õppurite sotsiaalsete ning akadeemiliste võimetega, tervisest tulenevate vajadustega ning koostöös kohaliku omavalitsusega tagatakse vajalike tugiteenuste kättesaadavus.
2024/2025 õppeaastal on kooli koostööpartneriteks läbi Rapla valla projekti Ojaveere Teraapiakeskus ning MTÜ Sotsiaalne kaasatus. Mõlemad asutused pakuvad vaimse tervise nõustamise teenuseid nii täiskasvanutele kui ka lastele.
Kui tunned, et vajaksid lisatoetust või märkad kedagi, kes võiks nõustamist vajada, võta nendega kindlasti ühendust. link opens on new page
ÕPPIJA TOETAMINE
Kooli tugiteenused järgnevad klassijuhataja ning aineõpetaja poolt tehtud sekkumistele ning kasutatud mõjutusmeetmetele ( õppekava lisa 14, link).
Rapla Kesklinna Kooli klassi- ja aineõpetajad jälgivad õpilase arengut ja toimetulekut koolis ning kohandavad õppesisu- ja protsessi õpilase vajaduste ja võimete järgi.
Peamiselt kasutatakse õppetunnis järgmisi tasandavaid töövõtteid:
· täiendav tööjuhendite selgitamine;
· erineva raskusastmega ülesanded;
· kohandatud õppematerjalid;
· taju ja mälu toetavad abimaterjalide kasutamine;
· tööde käigus täiendav individuaalne juhendamine;
· tööde sooritamiseks lisaaja võimaldamine.
Kui sellest abist jääb väheks, on võimalus õppida väiksemas grupis ehk temporühmas. Temporühma korraldust reguleerib järgmine õppekava lisalink opens on new page.